Klant koppelen via het machtigingsverzoek

Indien je een intermediair/accountant bent en een partnership hebt afgesloten met eConnect, is het mogelijk om machtigingsverzoeken naar klanten te sturen. Hierdoor kun je eenvoudig met je klanten samenwerken. Bestaat de samenwerking al, dan vind je hier de keys van de klant koppeling.

Hieronder leggen we uit hoe je een klant koppelt.

Als er meerdere eigenaren en/ of gebruikers zijn, nodig dan als eerste gebruiker altijd één van de directeuren uit. De eerste uitgenodigde gebruiker is namelijk automatisch beheerder van de omgeving.
Indien er meerdere uitnodigingen verstuurd moeten worden voor verschillende organisaties, maar met één domeinnaam (lees één omgeving), wacht dan tot de eerste geaccepteerd is alvorens de volgende te versturen. Let er hierbij op dat de tweede gebruiker automatisch basisgebruiker is en dus geen organisatie mag aanmaken.

Bij meerdere holdings, en dus beheerders als gebruiker, maak dan eerst de gebruikers aan in de omgeving van de klant zelf en geef je de juiste rechten vanuit de eerste/ hoofdgebruiker vanuit omgeving van de klant. Anders kunnen deze, doordat zij basisgebruiker worden, geen organisatie aanmaken. Lees ook de opzet van het platform voor meer informatie.

Stap 1

Ga naar Machtigingsverzoeken en klik op de plus om een nieuw machtigingsverzoek te maken.

Machtigingsverzoek

Stap 2

  1. Selecteer de software van de klant.
    Koppelen met Exact Online?
  2. Geef de organisatienaam van de klant op.
  3. Vul het e-mailadres van de klant in. (bij een bestaande klant, dan het e-mailadres invullen dat al wordt gebruikt door de klant)
  4. Geef aan of je de kosten van de klantkoppeling voor eigen rekening wil nemen of dat de klant deze betaalt.
  5. Vink de verklaring aan en klik op Verzenden.

Machtigingsverzoek invoeren

Stap 3

Wanneer de groene melding in het scherm verschijnt, is de koppeling succesvol aangemaakt. De klant ontvangt op het opgegeven e-mailadres een e-mail met een link om het machtigingsverzoek te accepteren. De stappen voor de klant staan hier beschreven.

Tot die tijd is de status van het machtigingsverzoek In behandeling. In het overzicht Machtigingsverzoeken is de status van de machtigingsverzoeken te bekijken. Je kunt hier ook filteren op verschillende statussen.

Stap 4

Indien de klant het machtigingsverzoek heeft geaccepteerd, verandert de status in Geaccepteerd.

Machtigingsverzoek sleutels

De sleutels kunnen nu ingevoerd worden in de administratie van de klant.