Klant koppelen via het machtigingsverzoek

Indien je een intermediair / accountant en een partnership hebt afgesloten met eVerbinding, is het mogelijk om machtigingsverzoeken naar klanten te sturen. Hierdoor kun je eenvoudig met je klanten samenwerken. Bestaat de samenwerking al en dan vind je hier de keys van de klant koppeling.

Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.

Als er meerdere eigenaren zijn en/of gebruikers, nodig dan de eerste gebruiker altijd uit op basis van één van de directeuren. De eerst uitgenodigde gebruiker is namelijk automatisch beheerder van de omgeving.
Indien er meerdere uitnodigingen verstuurd moeten worden voor verschillende organisaties, maar met één domeinnaam (lees één omgeving), wacht dan tot de eerste geaccepteerd alvorens de andere te versturen. Let hierbij op dat de tweede gebruiker automatisch basisgebruiker is en dus geen organisatie mag aanmaken.

Bij meerdere holdings, en dus beheerders als gebruiker, maak dan eerst de gebruikers aan in de omgeving van de klant zelf en geef de juiste rechten vanuit de eerste/hoofdgebruiker vanuit de klant zijn/haar omgeving. Anders kunnen deze, doordat zij basisgebruiker worden, geen organisatie aanmaken. Lees ook de opzet van het platform voor meer informatie.

Stap 1

Ga naar ‘Machtigingsverzoeken‘ en klik op de ‘plus‘ om een nieuw machtigingsverzoek te maken.

Machtigingsverzoek

Stap 2

  1. Selecteer de software van de klant.
    Koppelen met Exact Online?
  2. Geef hier de organisatienaam van de klant op.
  3. Vul hier het e-mailadres van de klant in. (bij een bestaande klant, dan het e-mailadres invullen dat al wordt gebruikt door de klant)
  4. Hier kun je aangeven of je de kosten van de klantkoppeling voor je eigen rekening wil nemen of dat de klant deze zelf betaalt.
  5. Vink de verklaring aan en klik op ‘Verzenden‘.

Machtigingsverzoek invoeren

Stap 3

Wanneer de groene melding in het scherm verschijnt, is de koppeling succesvol aangemaakt. De klant ontvangt op het opgegeven e-mailadres een e-mail met een link om het machtigingsverzoek te accepteren.

Tot die tijd is de status van het machtigingsverzoek ‘In behandeling‘. In het overzicht ‘Machtigingsverzoeken‘ is te vinden wat de status is van de machtigingsverzoeken. Je kunt hier ook filteren op verschillende statussen.

Stap 4

Indien de klant het machtigingsverzoek heeft geaccepteerd, verandert de status naar ‘Geaccepteerd‘.

Machtigingsverzoek sleutels

De sleutels kunnen nu ingevoerd worden in de administratie van de klant.