eScanner

Vanaf juli 2017 is er de eScanner app. Hiermee kunnen facturen eenvoudig door het nemen van een foto worden geüpload naar je omgeving binnen eVerbinding. Een conversietaak wordt automatisch gestart en de foto wordt omgezet naar UBL en zo de boekhouding in.

Hoe werkt het?

Download de app
Ontdek het op Google Play
  Ontdek het op App Store

Na het downloaden open je de app, vul je het e-mailadres in waarmee je inlogt op het eVerbinding platform. We raden aan om het hoofd e-mailadres te gebruiken en niet een extra vastgelegd e-mailadres.

Er is nu een verzoek gestuurd naar het ingevulde e-mailadres indien deze bekend is op het platform. De app blijft wachten tot het verzoek is geaccepteerd of indien gewenst geannuleerd. Ga naar je e-mail postvak in en volg de link in de e-mail of je kunt het machtigingsverzoek terugvinden onder Postvak In – Verzoeken op het eVerbinding platform. Door op het verzoek te klikken kun je de machtiging accepteren (of weigeren).

Na akkoord gaan, komt er een melding in beeld. Klik na het lezen op ‘Sluiten‘.

Zodra het machtigingsverzoek is geaccepteerd verschijnt het volgende scherm.

Als je klikt op ‘scan factuur’ om een foto van de factuur te maken. Kies vervolgens het bedrijf binnen je account waar de factuur heen moet. En kies voor inkoop– of verkoopfactuur.

         

De factuur komt nu op het platform binnen als ‘conversietaak’ en zal worden omgezet naar ‘UBL’.

Indien je een andere gebruiker wilt koppelen of het wachtwoord op het platform is gewijzigd, dan kun je het profiel bekijken en de gebruiker ontkoppelen. Na de ontkoppeling kan een gebruiker opnieuw worden toegevoegd.

Het is ook mogelijk om meerdere gebruikers te koppelen aan dezelfde app om facturen te scannen en in te sturen.