Exact Online instellen voor intermediairs

1. Softwarekoppeling: eVerbinding

2. Exact online / eVerbinding inrichten

Ga naar de eVerbinding app in het Exact Online App Center. Klik op ‘Probeer nu‘.

Of ga naar https://exactonline.everbinding.nl

Een venster opent om in te loggen bij Exact Online. Indien je al ingelogd bent, kom je direct in de eVerbinding app terecht.

Klik op ‘Laten we beginnen‘.

Vul het e-mailadres voor het account in en vink de melding ‘Ik ben partner van eVerbinding en heb het recht om machtigingsverzoeken te sturen‘* aan.

Klik op ‘Verstuur verzoek‘.

Na het invullen van het e-mailadres wat je ook gebruikt voor het inloggen bij eVerbinding en het invullen van de App sleutel en Geheime sleutel, kun je een machtigingsverzoek versturen.

* Je kunt gebruik maken van het vinkje “Ik ben partner…” als je bedrijf een partner contract heeft getekend met eVerbinding. Deze optie is specifiek voor bedrijven die de Administratie doen voor andere bedrijven zoals Accountants en Administratiekantoren.

3. Koppel klant administratie als een accountant

Als er meerdere eigenaren zijn en/of gebruikers, nodig dan de eerste gebruiker altijd uit op basis van één van de directeuren. De eerst uitgenodigde gebruiker is namelijk automatisch beheerder van de omgeving.
Indien er meerdere uitnodigingen verstuurd moeten worden voor verschillende organisaties, maar met één domeinnaam (lees één omgeving), wacht dan tot de eerste geaccepteerd alvorens de andere te versturen. Let hierbij op dat de tweede gebruiker automatisch basisgebruiker is en dus geen organisatie mag aanmaken.
Bij meerdere holdings en dus beheerders als gebruiker, maak dan eerst de gebruikers aan en geef hen de juiste rechten vanuit de eerste/hoofdgebruiker van de omgeving. Anders kunnen deze, doordat zij basisgebruiker worden, geen organisatie aanmaken. Lees ook de opzet van het platform voor meer informatie.

Bij een ‘klant administratie’ is de organisatie niet aanwezig in het eVerbinding account van de accountant. De organisatie bevindt zich of gaat zich bevinden in het eVerbinding account van klant zelf. De App vraagt aan de klant om de organisatie te mogen koppelen aan de EXACT Online administratie van de accountant. De klant houdt op deze manier zelf controle over de documenten en kan er voor kiezen om ook andere software aan te sluiten of via het platform gratis facturen te versturen.

Kies eerst de organisatie door de KvK of naam in te geven. Geef vervolgens aan dat het gaat om een klant en geef het email adres op waarmee de klant is of wil worden geregistreerd bij eVerbinding. Vergeet niet aan te geven of u voor uw klant wil betalen of niet.

  • Je krijgt een melding in je scherm met de tekst dat er een e-mail is verstuurd naar het opgegeven e-mailadres.
  • E-mail met een link wordt naar de klant verstuurd. Klant klikt op inloggen en accepteren en krijgt het machtigingsverzoek in beeld. En de klant klikt op “Ik ga akkoord”.

Nadat er akkoord is gegeven en de koppeling is gevalideerd verschijnt het volgende scherm:

  • Vink Instellingen Inkoopfacturen aan en geef startdatum mee
  • Vink Instellingen Verkoopfacturen aan en geef startdatum mee
  • Klik op Toepassen

Administratie van de klant is gekoppeld. Facturen kunnen nu via Inkoop of Digitale brievenbus worden ingelezen.