Foutcode 1 en 3 in de eScanner app

Bij gebruik van de eScanner kan het voorkomen dat er een foutcode 1 of foutcode 3 wordt getoond.

De foutcode heeft te maken met de verbinding en kan veroorzaakt worden door:

  • dat de telefoon geen of een slechte verbinding heeft met internet.
  • dat tijdens het uploaden van de foto er een kleine onderbreking plaats vind op de verbinding tussen de telefoon en de server. Wat voorkomt als de app wordt afgesloten voordat de upload succesvol is afgerond. Het proces gaat niet verder op de achtergrond als de app wordt gesloten. iOS staat het niet altijd toe en Android stopt het proces.
  • de foto kan te groot zijn waardoor de upload langer duurt dan gewenst.

Ons advies is om de volgende actie’s te hanteren:

  • De app open te laten staan totdat de bevestiging zichtbaar wordt;
  • foto in lagere resolutie in te stellen via de camera instellingen knop;
  • afsluiten van de eScanner app en deze opnieuw op te starten;
  • herstarten van de telefoon.