Jouw organisatie toevoegen en activeren

Stap 1

Voeg jouw eigen organisatie toe via het menu aan de linkerkant ‘Administratie > Organisatie‘ en klik op rechts onderin op het groene plusje ‘Voeg organisatie toe‘. Het automatisch toevoegen aan de hand van KvK werkt alleen voor Nederlandse organisaties. Voor organisaties uit andere landen kan contact met ons worden opgenomen. Voor een Vlaamse entiteit is een aparte pagina aangemaakt om het proces te starten. De organisatie kan wel alvast worden aangemaakt via de optie ‘Ik wil het zelf ingeven’, maar kan niet worden geactiveerd.

Let op: dit is je eigen organisatie. Niet een leverancier!
Let op: is er geen groen plusje aanwezig, dan ben jij geen beheerder in de omgeving en kan je geen organisatie toevoegen, vraag binnen de organisatie na wie beheerder is op het platform en het verzoek om jou beheerder te maken of toe te voegen aan de al gemaakte organisatie.

In de zoekbalk kun je zoeken naar de organisatie op naam, locatie of KvK nummer. Het is mogelijk meerdere organisaties toe te voegen. Selecteer vervolgens je organisatie en klik op ‘Selecteer‘.

Omgeving instellen - organisatie

Er verschijnt nu een overzicht van de bedrijfsgegevens. Het is optioneel mogelijk extra informatie toe te voegen. Klik daarna op ‘Opslaan‘.

Stap 2

De organisatie is geopend en geeft aan dat deze nog niet is geactiveerd. Klik op ‘Activeer nu‘ om het activatie proces te starten.

We voeren een controle uit om zeker te zijn dat je bevoegd bent te handelen voor het door jou opgegeven bedrijf. Hiervoor heb je de keuze uit twee methoden. Selecteer de methode en klik op ‘Doorgaan‘.

Methode 1

De eerste methode is ‘Automatisch activeren‘ via een iDeal betaling vanaf de rekening van het door jou opgegeven bedrijf. Selecteer de bank en volg de instructies op het scherm. Bij een succesvolle* overdracht is de organisatie geactiveerd op het platform.

Wij verifiëren de aanmelding van het bedrijf aan de hand van de bankgegevens. De bank heeft namelijk de identiteit van de bankhouder gecontroleerd, en wij controleren daarmee of de persoon gerechtigd is om te mogen handelen namens de onderneming.

* Let op: komt de rekeningnaam niet volledig overeen met de organisatienaam, dan zal de activatie niet gelijk lukken. eVerbinding voert dan een extra handmatige controle uit. De activatie kan dan langer duren.

Breek de iDeal betaling niet voortijdig af.

Methode 2

Je kunt ook kiezen voor ‘Procedure voor handmatige activering‘. Je ontvangt dan een factuur om 10 euro exclusief btw over te maken van de rekening van het door jou opgegeven bedrijf*. eVerbinding voert een controle uit of je bevoegd bent te handelen namens de organisatie.

*De 10 euro wordt als tegoed bijgeschreven op je account, waar het tegoed voor wordt gebruikt staat beschreven op onze tarieven pagina.

De factuur is terug te vinden in ‘Postvak In‘ op het platform, ook heb je een e-mail ontvangen met een link naar de factuur. Na betaling van de factuur wordt er gecontroleerd of de activatie plaats kan vinden, hier kunnen enkele dagen overheen gaan. Als de organisatie is geactiveerd, ontvang je hiervan een e-mail in de mailbox van degene die de organisatie aan heeft gemaakt.

Omgeving instellen - organisatie activatie

Bij een succesvolle activatie, staat er een vinkje onder ‘Geactiveerd‘.
Klik nu op ‘Sluiten‘ om verder te gaan.

Je bent nu al klaar om via het platform e-facturen op te stellen en te versturen. We gaan ervan uit dat je ook e-facturen wilt ontvangen, rechtstreeks in de boekhouding zonder interpretatie verschillen van de verwerkende mensen. Daarom wil je je ook registreren op het open netwerk.

Ga verder om je bedrijf te registreren bij Peppol.