Verzenden via Dynamics 365 Business Central inrichten

  1. Ga naar de App Source via door te zoeken naar ‘Extensie’. Kies vervolgens op ‘Extensiemarktplaats’. Zoek vervolgens naar ‘Peppol’ en kies voor ‘eConnect Peppol e-invoicing & OCR+’ door op ‘Get it now’ te klikken.

2. Accepteer vervolgens door op ‘Get it now’ te klikken’

  1. Selecteer een taal en druk op ‘Install’

4. Zoek “assisted setup” (Begeleide instelling) en dan ‘econnect’ in het zoekbalkje links bovenin.

 

  1. Zorg vervolgens dat de gebruiker de juiste rechten heeft.

6. Zoek “assisted setup” (Begeleide instelling) en dan “econnect”.

7. Klik op “Permission Set by User”(Machtigingenset per gebruiker)

8. Wijs de ECONNECT PSB Permission Set toe aan de gebruiker

  1. Zoek opnieuw “assisted setup” (Begeleide instelling) en dan ‘econnect’ in het zoekbalkje links bovenin. Klik dan op Next.

10. Selecteer een omgeving en klik vervolgens op ‘Connect’.

  1. Login in met een gebruiker met BC office 365 admin rechten.

Er wordt automatisch een gebruiker aangemaakt en een verbinding met Business Central gelegd.

  1. Zorg er voor dat de gebruiker de permissions heeft voor het gewenste partyId.

Volg de stappen op het scherm.

13. De verbinding is succesvol gelegd

14. Configureer de autopilot indien inkoopfacturen geboekt moeten worden.

15. Sluit de popup af

15.Verbinding leggen is gelukt.

De koppeling is nu actief. Je kunt nu facturen versturen vanuit Dynamics 365.