Actuele status

04-02-2020 tot
De BR-CL-25 foutmelding wordt veroorzaakt door wijzigingen in het netwerk met betrekking tot de NL:OIN -> 9954 (ISO-code) en de NL:OINO -> 0190 (ISO-code). De oplossing is om alleen NL:OINO te kiezen in alle velden bij het versturen naar de overheid en niet meer NL:OIN te gebruiken.

Geschiedenis


04-02-2020 tot 05-02-2020 13:30
Het volgende is verholpen door de dienstverlener van de overheid. De dienstverlener van de overheid ervaart momenteel problemen met het ontvangen van berichten. Zij zijn hier druk mee bezig. De getoonde foutmelding is dan dat er een fout is opgetreden in Oxalis.

12-12-2019 13.00 tot 13:45
Het versturen van SI1.1 en SI1.2 via de API koppeling was niet mogelijk in dit tijdsbestek. Alleen SI2.0 werd verwerkt.

8-12-2019 tot 10-12-2019 11:38
Het kan voorkomen dat er enkele concept facturen die eerder zijn aangemaakt en opgeslagen nu niet zichtbaar zijn. Er wordt op dit moment gewerkt aan het proberen weer opnieuw zichtbaar te maken van deze concept facturen.

8-12-2019 tot 9-12-2019 10.04
De transformaties die in sommige gevallen nodig is om een e-factuur met een juist bestandsformaat af te leveren bij de ontvanger werkte niet in alle gevallen. Dit is opgelost.

In sommige gevallen kan een nieuwe concept factuur niet worden opgeslagen. De foutmelding luid dan: ‘The invoice not in UBL Standarad’. Dit is opgelost.

8-12-2019 14.00u tot 16.00u
Bij het weer aanzetten van alle servers was er een fout opgetreden voor het ontvangen van e-mails. Dit is korte tijd daarna opgelost, echter in de periode tussen 2 en 4 zijn er dus onterecht ‘bounce’ e-mails verstuurd.

Het opnieuw insturen van de e-mails op exact dezelfde manier zal nu wel goed gaan. Excuses voor het ongemak.

23-10-2019 tot 02-11-2019 06.00
Het activeren van organisaties via de iDeal mogelijkheid werkt momenteel niet. Er kan wel worden geactiveerd door middel van een factuur betaling. Wij verwachten komend weekend een update, zodat het activeren via iDeal weer werkt. Voor verdere vragen verwijzen we graag naar de supportvraag.

23-10-2019 tot 28-10-2019 08.00
Het kan zijn dat versturen vanaf het platform niet direct lukt. Kijk hiervoor graag eerst op https://support.everbinding.nl/knowledge-base/factuurversturenluktniet/ En anders ontvangen we graag de XML export via de supportvraag.

26-9-2019 tot 27-9-2019
Het kan voorkomen dat u een foutmelding krijgt bij het versturen van facturen naar België. Deze foutmeldingen worden veroorzaakt door validatie’s. Dit is inmiddels opgelost.

26-8-2019 tot 7-9-2019
Bij het versturen van een e-factuur waarbij er geen PDF/bijlage is meegestuurd, maakt eVerbinding de PDF weergave. Dit is sinds 25-8 een PDF/A. Indien er geen of een transparant logo is opgegeven bij de organisatie in het platform, kan de PDF/A op dit moment niet worden gegenereerd. Dit is opgelost met terugwerkende kracht.

26-8-2019 tot 28-8-2019 10:30
Voor de afleverbevestigingen wordt er gewerkt aan een oplossing voor iedereen. Voor nu kan in de vertrouwde afzenders gekozen worden om de notificatie e-mails uit te zetten. Meer informatie over de vertrouwde afzender is hier te vinden.

Vertragingen 4-6-2019 12:30 tot 4-6-2019 14:30
Op dit moment ondervinden we met enige regelmaat vertragingen op het platform. Er wordt met hoge urgentie aan gewerkt.

Update 30-5 10:30 – 11:30
Wij waren niet bereikbaar om de response-tijden op het platform te stabiliseren. Excuses voor het ongemak

27-5-2019
We waren vanaf 8:42u tijdelijk niet bereikbaar. De snelheid van het platform was niet goed genoeg. Dit is verbeterd. We zijn 20 minuten niet bereikbaar geweest om dit te realiseren.

Vertragingen 23-5-2019 tot 24-5-2019 04:00
Op dit moment ondervinden we nog steeds met enige regelmaat vertragingen op het platform. Er wordt met hoge urgentie aan gewerkt.

Storing 23-5-2019 10:26 – 10:40
Door vertragingen op het platform was het nodig om het platform tijdelijk niet bereikbaar te maken.

Update 17-5 13:30
Alle e-facturen die per e-mail waren afgeleverd, maar waarvan de ontvanger wel geregistreerd is op het netwerk, zijn nu opnieuw verstuurd en wel elektronisch afgeleverd via het PEPPOL netwerk.

Er zijn problemen in het netwerk van Simplerinvoicing / PEPPOL waardoor de meeste Nederlandse ontvangers (waaronder de overheid) soms tijdelijk niet bereikbaar zijn. Het platform van eVerbinding stuurt in dat geval een email naar de ontvanger. Zodra de problemen zijn verholpen zullen wij de facturen alsnog via het netwerk versturen.

Storing 13-5-2019 15:50 tot 15-5-2019 05:00
Momenteel ondervinden gebruikers van Internet Explorer problemen met inloggen op ons platform.
Er staat een oplossing klaar om geïmplementeerd te worden, de verwachting is dat deze oplossing aankomende nacht wordt geladen.

Storing 29-3-2019 13:00 tot 15:15
We zijn telefonisch weer bereikbaar.

Er is momenteel een storing op onze telefooncentrale dit resulteert dat wij op dit moment telefonisch niet bereikbaar zijn. Mocht u vragen hebben dan vernemen we deze graag via het formulier op de support website https://support.everbinding.nl/contact/

Storing 27-3-2019 14:57 tot – 16:21
Platform is weer bereikbaar. Wanneer dit niet zo lijkt, dan het verzoek om alle de volgende link te gebruiken https://platform.everbinding.nl/signin.

Het platform van eVerbinding is niet bereikbaar. Ook koppelingen reageren niet. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak!

Update 3-1-2019
9% btw facturen kregen niet de juiste status in de conversie (Scan en herken flow) en werden niet naar het postvak verstuurd. Dit is verholpen om 14.30. De facturen zijn afgeleverd en de conversietaken hebben de correcte status gekregen.

Update 2-12-2018
Inloggen vanuit Internet Explorer werkt momenteel niet in alle gevallen. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Voor nu raden we aan om een andere webbrowser te gebruiken. We hebben voor zaterdag 15 december een update gepland staan die het mogelijk maakt dat Internet Explorer weer gebruikt kan worden.

Update 29-10-2018
De pdf weergave van de documenten in het postvak in en uit wordt niet direct getoond. Hij is wel beschikbaar in de bijlage.


Update 24-9-2018
Alles werkt weer naar behoren. Mocht er nog een specifieke vraag open staan of er is het idee dat iets nog niet correct werkt, schroom dan niet om contact op te nemen via de supportvraag.

Update storing 4-9-2018:
Door een update in het PEPPOL netwerk is een aantal fouten naar boven gekomen in software die door veel providers wordt gebruikt. Hierdoor hebben vanaf 3 september veel routes in Europa niet gewerkt. Bij eVerbinding hebben we inmiddels alles opgelost, echter moeten we er rekening mee houden dat nog niet alle providers dit onder controle hebben.


Daarnaast hebben we geconstateerd dat voor nu aanleveren naar BE:VAT en NL:OIN erop gelet moet worden dat alleen die identifier in de factuur staat. Dat kun je controleren door het ‘Zenden via‘ in de (model)factuur even op KvK te zetten, die leeg te maken en dan terug te gaan naar OIN. Dus voordat er op ‘Verzenden’ wordt geklikt.

Mede namens de andere providers vragen wij begrip voor deze situatie. De aanpassingen in het netwerk hebben er overigens wél voor gezorgd dat de kwaliteit en betrouwbaarheid is verhoogd. Als er een factuurroute niet werkt, neem dan gerust contact op met eVerbinding. Indien nodig zullen we hulp bieden aan deze providers.

Update storing 19-9-2018 12:12u

  • Basisgebruikers van accountants kunnen nu insturen voor de klant administraties
  • Nieuw aangemaakte bedrijven via een machtigingsverzoek kunnen nu ook insturen vanaf bekende en accountants e-mailadressen

Update storing 17-9-2018 14:51u

  • e-mails zonder onderwerpregel worden gewoon weer opgepakt.
  • En ook gebruikers die geen lid zijn van de organisatie kunnen weer documenten insturen als zij wel gebruiker zijn binnen de eigen omgeving.

Eerder afgekeurde documenten met de melding:
Leverancier adres is niet gelijk aan die van de organisatie waarvoor het document is aangeboden
Kunnen opnieuw worden ingestuurd.

Storing 17-9-2018


Afgelopen zaterdag vanaf 01.00u is er een update gestart ten behoeve van nieuwe functionaliteit waarover we binnenkort meer gaan communiceren. Het gevolg van deze update is:

  • Ingestuurde documenten tot Zondagochtend zijn niet verwerkt. Afhankelijk van de e-mailprovider instellingen van de afzender worden deze nog een keer aangeboden. Bij twijfel of als de documenten niet zichtbaar zijn in het platform, stuur ze opnieuw in. Wij ontdubbelen eerder verwerkte documenten automatisch.
  • Insturen van documenten gaat op dit moment niet goed als:
    – de afzender een gebruiker vanuit een machtigingsverzoek is en die gebruiker is basis gebruiker
    – gebruiker geen lid is van de organisatie
    – er geen onderwerpregel in de e-mail staat

Alle documenten die zijn aangeboden via de eScanner zijn wel en worden wel verwerkt.

Update:
Alle routes versturen en ontvangen weer facturen via en vanaf eVerbinding. Momenteel zijn we aan het inventariseren welke stappen eVerbinding nog zou kunnen nemen om afgelopen week te herstellen. Dit gaat om aanleveringen van facturen via gekoppelde software pakketten. Voor het versturen vanaf het platform is het aan de klant om opnieuw op verzenden te klikken.

Update:
De laatste hand wordt nu gelegd om de update uit te kunnen voeren. De update wordt in de loop van de nacht opgeleverd. Het platform zal in de nacht van woensdag op donderdag een korte tijd niet beschikbaar zijn.

Update:
De kantooruren zijn begonnen, maar er is nog geen definitieve update beschikbaar. De laatste hand wordt nu gelegd om de update uit te kunnen voeren. De update wordt in de loop van de dag verwacht. Het platform kan verder in alle functionaliteit gebruikt blijven worden tijdens de update.

Update:
De verwachting voor dinsdagavond lijkt niet te gaan lukken. We richten ons nu op woensdagochtend voor kantooruren om dit opgelost te hebben. Excuses voor het ongemak.

Update:
De verwachting is dat er vanavond (11-9-2018) een update is uitgerold waarna onderstaande problemen niet meer voorkomen.


Er zijn factuurroutes waarbij afleveren en ontvangen op/via PEPPOL niet lukt. Hier wordt hard aan gewerkt. We doen ons uiterste best om dit dinsdag opgelost te krijgen. Controleer dinsdag de support site voor de laatste informatie. Dit speelt voor sommige partijen vanaf 4 september 2018. Tevens kan het zijn dat hierdoor facturen ineens per e-mail worden afgeleverd terwijl dit elektronisch had moeten gebeuren. Na de update zullen we dit inventariseren en waar nodig oplossen met terugwerkende kracht.


In een enkel geval kan het zijn dat de factuur inhoudelijk niet de juiste opmaak heeft waardoor de melding “Peppol-bezorging is mislukt en tijdelijk opslaan is niet mogelijk vanuit de gebruikersinterface” wordt gegeven. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren door een foutieve of te grootte bijlage. We raden aan het na dinsdag nog een keer te proberen. Mocht het dan niet lukken, dan vernemen we het graag.

5 juni 2018
Het platform heeft vanaf 9:25u tot 9:52u spoed onderhoud gehad.

De storing van 2 tot 5 juni heeft er voor gezorgd dat sommige facturen zijn doorgezet naar de gekoppelde software zonder de originele bijlage. De originele bijlage is wel gewoon zichtbaar op het platform. Wil je de facturen opnieuw aangeboden hebben aan de gekoppelde software, dan kan er een verzoek worden ingediend via de supportvraag.

Er is een storing geweest van zaterdag 2 juni tot en met dinsdag 5 juni. Niet alle facturen bevatten de originele pdf als bijlage. Dit is volledig hersteld. Ook conversietaken werden niet altijd in behandeling genomen door het ontbreken van de juiste bijlage. Ook deze zijn hersteld en alsnog aangeboden.

25 maart 2018
Er is momenteel een vertraging in de verwerking van de conversietaken. Alle facturen zijn aangekomen en zullen zo spoedig mogelijk in het postvak verschijnen.

24 maart 2018
Het platform is vernieuwd!

10 januari 2018
Eén van onze conversiepartners heeft een vertraging in de aflevering van de geconverteerde documenten. De documenten kunnen hierdoor vertraagd binnenkomen in de administratie.
15.00u: Er wordt een update uitgerold aan de kant van de conversiepartner dat een versnelling gaat geven in de aflevering van de conversietaken.

9 januari 2018 – 0.00 uur
Versturen via SimplerInvoicing naar België en de Nederlandse overheid werkt niet. Dit is opgelost.

2 januari 2018
Er is een gepland onderhoud aan het systeem van onze conversiepartner vanaf 14.00u.


Conversietaken worden vanaf 14.00u niet in behandeling genomen. Eerder in behandeling genomen documenten worden wel afgeleverd. Aan het einde van de dag worden de documenten die na 14.00u zijn aangeboden weer in behandeling genomen. Alle documenten zullen binnen de afgesproken tijd worden verwerkt.

8 december 2017
Er is momenteel een vertraging in de verwerking van de conversietaken. Alle facturen zijn aangekomen en zullen zo spoedig mogelijk in het postvak verschijnen.

22 november 2017 van 11:15 uur tot 23 november 13:03
In verband met een storing in de verwerking van de conversietaken, worden de facturen momenteel met enige vertraging verwerkt. Dit is opgelost.

10 juli 2017 van 11:30 uur tot 15:45 uur
Wij zijn momenteel telefonisch niet bereikbaar

Onderhoud op  17 juni 3:30 tot 8:00 uur
Op deze dag wordt er onderhoud gedaan aan onze servers.

Onderhoud op  13 en 20  Mei 4:30 tot 10:30 uur
Op die dagen wordt er onderhoud gedaan aan onze servers.

Update facturen Exact Online 7 april 10.10 uur
De correctie is door EXACT uitgevoerd en de facturen die niet goed te verwerken waren zijn op dit moment weer goed te verwerken.

Update facturen Exact Online 7 april 09.27 uur
Het is Exact niet gelukt om afgelopen nacht de bestanden te repareren. Er wordt gekeken of dit overdag kan gebeuren.

Update facturen Exact Online 6 april 09.06 uur
Exact releast het repair sript voor de documenten van 3 april op zijn vroegst vannacht.

Verstoring insturen facturen verholpen 6 april 09.03 uur
De verstoring in de verwerking van de conversietaken is opgelost.

Verstoring insturen facturen 5 april 12.30 uur
Er is op dit moment een verstoring in de verwerking van conversietaken. Wij werken hard aan een oplossing.

Verwerking facturen Exact Online 5 april 9.15 uur
Vanmorgen is de update van Exact Online live gegaan. De problemen zijn hiermee verholpen.

Documenten van 4 april zullen worden verwerkt evenals de nieuwe documenten. Exact is momenteel bezig met een repair script om de documenten van 3 april goed te zetten. Zodra hier meer over bekend is, zullen wij dat uiteraard weer delen.

Verwerking facturen Exact Online 4 april
Er zijn nog steeds problemen met verwerken van facturen in Exact Online. Er worden op dit moment geen documenten meer aangeleverd aan Exact, totdat het probleem is opgelost.

Verwachting:
Exact heeft het probleem gevonden en opgelost. De verwachting is dat morgenochtend (5 april) de storing verholpen is.

Verwerking facturen Exact Online 3 april 13.45 uur
De facturen in Exact Online worden niet goed weergegeven. Wij zijn hierover in contact met Exact. Het probleem lijkt te zitten in de weergaven binnen Exact Online.

Verstoring platform 21 januari 11.00 – 13.00 uur
The eVerbinding platform is temporarily unavailable due to an internal outage. Our team is working on it. The platform service is expected to be available at 15:00 Dutch time.

Verstoring in de verwerking van facturen 20 december 11.52 uur
De verstoring is opgelost en de factuurverwerking draait nu weer op normale snelheid.

Verstoring in de verwerking van facturen 19 december 14.48 uur
In verband met een storing in de verwerking van de conversietaken, worden de facturen momenteel met enige vertraging verwerkt. Wij zijn druk bezig met een oplossing.

Storing office mail 23 november
Er zijn problemen met onze office mailserver. Dit houdt in dat de medewerkers van eVerbinding momenteel niet per e-mail (@eVerbinding.nl) bereikbaar zijn. Berichten naar @inkoopfacturen.eVerbinding.nl, @facturen.eVerbinding.nl en @verkoopfacturen.eVerbinding.nl worden wel gewoon verwerkt. De foutmeldingen worden niet verzonden.

Verstoring in de verwerking van facturen 8 november 10.26 uur
Alle facturen die op 3 en 4 november niet waren verwerkt in verband met de te grote wachtrij zijn nu alsnog verwerkt en opnieuw aangeboden.

Verstoring in de verwerking van facturen 8 november 07.53 uur
Bij controle is gebleken dat er op 3 en 4 november een verstoring is geweest in de verwerking van facturen.

Door de grote hoeveelheid aangeleverde facturen is er een te grote wachtrij ontstaan, waardoor sommige facturen niet volledig zijn verwerkt. Momenteel zijn we aan het inventariseren om hoeveel facturen het gaat.

Verstoring 25 augustus 21.41 uur
De verstoring is verholpen. Alle facturen zijn met terugwerkende kracht verwerkt en weer zichtbaar. Er zijn geen facturen verloren gegaan.

Verstoring 25 augustus 11.04 uur
Het probleem met facturen die niet zichtbaar zijn op het platform heeft zich opnieuw voorgedaan. Dit heeft ook invloed op aangesloten software, waardoor facturen (nog) niet worden gedownload. Er wordt vanavond een nieuwe oplossing doorgevoerd. Alle facturen die niet zichtbaar zijn, worden morgen in de loop van de dag alsnog zichtbaar, hierdoor zullen deze facturen ook binnen komen in de aangesloten software.

Verstoring 24 augustus 12.54 uur
De verstoring is verholpen.

Alle facturen zijn verwerkt en zichtbaar. Momenteel is er alleen nog een vertraging in de verwerking van de conversietaken. De actuele status van uw conversietaken is zichtbaar op het eVerbinding platform.

Verstoring 23 augustus 18.20 uur
De verwerking van nieuwe documenten is hersteld

Niet of onvolledig verwerkte facturen zullen in de loop van 24 augustus alsnog worden verwerkt.
Indien u onverwacht nog facturen mist dan adviseren we u om de status op deze pagina te raadplegen.

Verstoring 22 augustus 2016 om 11.38 uur
Momenteel is er een verstoring in de verwerking van facturen. Verwerking vindt niet of gedeeltelijk plaats. Wij hebben een indicatie dat dit probleem enkele dagen geleden is ontstaan en zich heeft uitgebreid. Het platform is bereikbaar en andere functionaliteiten, zoals het archief, zijn normaal te gebruiken. Er wordt gewerkt aan een oplossing waarbij alle verwerkingen met terugwerkende kracht zullen worden uitgevoerd.

Factuurverwerking verloopt weer normaal
Alle facturen zijn verwerkt, er is geen achterstand meer.
Update 27 april, 23:05 uur

Factuurverwerking verloopt trager dan normaal
In verband met de aankomende BTW-aangifte zien wij een enorme toename in het aantal ingezonden PDF-facturen. Hierdoor kan de verwerking van de facturen enige vertraging oplopen.